Zoek
Sluit dit zoekvak.

ctac
 

Foodretailers voldoen aan regelgeving

Overheid certificeert XV Retail Suite als geregistreerd kassasysteem

P E R S B E R I C H T

Wommelgem, 12 juli 2016

Retailzaken waar regelmatig ter plaatse maaltijden worden verbruikt, kunnen vanaf nu kiezen voor de centrale retailoplossing van Ctac. De XV Retail Suite is namelijk door de Belgische overheid gecertificeerd als geregistreerd kassasysteem (GKS). Hiermee voldoen zaken aan de eisen die de Federale Overheidsdienst Financiën sinds 2015 stelt.

Een geregistreerd kassasysteem bestaat uit een kassa, een Fiscale Data Module (FDM) en een gepersonaliseerde kaart (de Vat Signing Card, VSC). Het systeem houdt alle bewerkingen bij die in de kassa worden ingevoerd. Door zo’n systeem te verplichten in zaken die meer dan 25.000 euro per jaar omzet halen uit maaltijden ter plaatse, wil de Belgische overheid fraude en zwartwerk tegengaan. Voor de certificering van zijn retailoplossing zette Ctac de software development kit van zwartedoos.be in. Hiermee ontwikkelde de Total Solution Provider een koppeling waarvan de hardware onafhankelijk samenwerkt met de verschillende verkrijgbare FDM’s (ook wel: zwarte doos).

Dirk Roelandt, General Manager van zwartedoos.be: “Een van de pijlers van het huidige succes als marktleider is onze samenwerking met zeer professionele IT-partners. Die spelen een cruciale rol in de noodzakelijke automatisering van de sector. Wij zijn dan ook erg trots dat de GKS-oplossing van Ctac gebaseerd is op onze diensten en producten, en op onze gezamenlijke expertise rond retailautomatisering.”

De XV Retail Suite ondersteunt het afrekenproces vanuit één applicatie. De totaaloplossing heeft een robuuste en intelligente aansluiting met SAP. Voordeel daarvan is dat winkelmedewerkers eenvoudig artikelgegevens als prijs, promoties en voorraadinformatie uit het SAP systeem kunnen halen.

Willy Koppens, Managing Director bij Ctac België: “Dankzij de certificering staan voor ons alle lichten op groen om de XV Retail Suite in te zetten als afrekensysteem bij Belgische retailers waar klanten gekochte etenswaren ter plekke kunnen consumeren.”

___________________________

Over Ctac Ctac helpt als innovatieve Total Solution Provider klanten bij het realiseren van hun ambities. Dat doen we door het ontwikkelen en implementeren van branchegerichte oplossingen die exact inspelen op de bedrijfsprocessen van klanten in uiteenlopende markten. Met een passie voor technologie en een scherp oog voor bedrijfsprocessen werken we dagelijks op het snijvlak van business en ICT. De branchegerichte totaaloplossingen voor onder meer retail, wholesale, manufacturing, real estate en professional services zijn samen met klanten ontwikkeld. We completeren onze branchegerichte composed solutions met een volwaardig pakket van diensten, variërend van business consultancy, cloud services en softwareontwikkeling tot en met diensten als mobility en in-memory computing. Daarbij kiezen we altijd voor een professionele benadering, een innovatieve invalshoek en transparant, persoonlijk contact.

Ctac is genoteerd aan Euronext Amsterdam (ticker: CTAC). Bij het bedrijf werken per ultimo maart 2016 457 medewerkers. Het hoofdkantoor is gevestigd in ’s-Hertogenbosch (Nederland) en het Belgische kantoor in Wommelgem (Antwerpen). Ctac is daarnaast ook actief Frankrijk. Voor meer informatie: www.ctac.be.

Voor meer informatie:
Ctac Belgium
Uilenbaan 82
B-2160 Wommelgem
www.ctac.be

Willy Koppens – Managing Director
T. +32 (0)3 354 09 79
E. info@ctac.be

Vond u dit artikel interessant? Deel het!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schrijf u in op onze nieuwsbrief